• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • МАТЕРІАЛИ ЩОДО ПРОТИДІЇ БУЛІНГУ (ЦЬКУВАННЯ) У ШКОЛІ

Верховною Радою України було прийнято Закон України від 18 грудня 2018 року №2657-VІІІ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

Згідно із Законом, булінг (цькування) – це діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи та (або) такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.

Варто пам’ятати, що булінг (цькування) негативно впливає на фізичне та психічне здоров’я всіх учасників цього процесу, тому керівник закладу освіти за будь-якого рішення комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого- педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Психологічний супровід таких осіб здійснює соціальний педагог у взаємодії із практичним психологом.

Телефони довіри, зокрема:

— Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

— Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

— Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

— Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 80050 17 20;

— Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;

— Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

— Національна поліція України 102.

ПЛАН

заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування)

на 2020 рік

Назва заходу

Форма заходу

Аудиторія слухачів

Термін проведення

Відповіда-льний

1

Перевірити приміщення, територію закладу з метою виявлення місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування).

Контроль

-

Січень 2020 р.

К.В.Ласун

2

Організувати належні заходи безпеки щодо місць, які потенційно можуть бути небезпечними та сприятливими для вчинення булінгу (цькування).

Організація заходів

Весь персонал закладу освіти

Січень 2020 р.

ЗДВР

І.В.Заїченко

3

Провести тиждень протидії поширення булінгу (цькування) серед учасників освітнього процесу в рамках Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства»

Тиждень протидії булінгу

Учні, батьки, вчителі

Грудень 2020

ЗДВР

І.В.Заїченко

4

Ознайомити педагогічний колектив школи з Планом заходів щодо запобігання та протидії булінгу (цькування) на 2020 рік та Порядком подання заяви про випадок булінгу (цькування) та реагування на випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

Засідання ШРПП; нарада при директору

Учителі, адміністрація школи

Січень

2020 р.

ЗДВР

І.В.Заїченко

5

Організувати психологічний супровід дітей, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування)

Консультаційні години

Учні

Постійно

Соціальний педагог

Н.Ф.Осадча

Практичний психолог Показаньєва М.В.

6

Забезпечити оприлюднення Плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу (цькування) на 2020 рік, процедури подання учасниками освітнього процесу заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, порядку реагування на доведені випадки булінгу (цькування) та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування) на сайті закладу.

Оприлюднення

Учні, вчителі, батьки, персонал школи

Січень

2020 р.

ЗДВР

І.В.Заїченко

7

Взяти участь в он-лайн курсі «Протидія та попередження булінгу (цькування) в закладах освіти» (проект МОНУ + PROMETHEUS)

Он-лайн курс

Бажаючі

Упродовж року

Педагогічний колектив школи

8

Складання та розповсюдження серед учнів 1-11 кл. листівок на тему «Не стань жертвою булінгу»

Створення листівок

Учні

1 – 11 класів

Вересень-грудень 2020 р.

Педагог-організатор С.Ю.Вергуляцька

9

«Протидія булінгу в дитячому середовищі»

Заняття з елементами тренінгу

Учні

1-4 класів

Грудень 2020 р.

Кл. керівники 1-4 класів

10

«Жив собі чорний кіт», «Про пташок», «Вірте у любов, вірте у Різдво», «Курка, яка несла всяку всячину», «Гидке каченя»

Перегляд мультфільмів, які навчають цінувати кожного

Учні

1-4 класів

Упродовж року

Кл. керівники 1-4 класів

11

«Подолаємо конфлікти дружною командою»

Квест

Учні

5-6 класів

Лютий – квітень

2020 р.

Кл. керівники 5-8 класів

12

«Попередження конфліктів у соціальних мережах»

Заняття з елементами тренінгу

Учні

9-11 класів

Лютий – травень

2020 р.

Кл. керівники

9-11 класів

13

«Не допускай насилля над ближнім» (розробка заходів до Тижня протидії поширення булінгу

Засідання учнівського самоврядування

Учні

5-11 класів

Жовтень-листопад

2020 р.

Соціальний педагог Н.Ф.Осадча

Педагог-організатор

С.Ю.Вергуляцька

14

«Шкільному булінгу скажемо «НІ»!

Виставка плакатів, малюнків

Учні

1-11 класів

Грудень 2020 р.

Педагог-організатор

С.Ю.Вергуляцька

15

«А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе», «Де брати любов до тих, хто тебе принижує або ігнорує», «Живе опитування по булінгу», «З чого почати боротьбу з булінгом у школах», «З яких слів потрібно почати діалог під час булінгу в школі», «Прийми себе таким як є» та інші зустрічі з НікомВуйчичем

Відеолекторій

Учні

5-11 класів

Упродовж року

Педагог-організатор

С.Ю.Вергуляцька

16

«Стоп булінг!»

Створення соціальної реклами

Учні

8-11 класів

Лютий – квітень

2020 р.

Педагог-організатор

С.Ю.Вергуляцька

17

«Вся правда про суб’єктів насильства, методи протистояння булінгу»

Презентація

Учні

8-11 класів

Березень – квітень

2020 р.

Соціальний педагог Н.Ф.Осадча

Практичний психолог Показаньєва М.В.

18

«Наше життя в позаурочний час»

Командна робота

Учні

5-7, 8-9, 10-11 класів

Жовтень 2020 р.

Кл. керівники

19

Організація зустрічей з працівниками ювенальної превенції

Зустрічі

Учні

6-11 класів

Упродовж року

ЗДВР

І.В.Заїченко

Соціальний педагог Н.Ф.Осадча

20

«Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»

Батьківський всеобуч

Батьки учнів 1-11 класів

Відповідно до плану роботи

ЗДВР

І.В.Заїченко

Кiлькiсть переглядiв: 116

Коментарi